Saturday, August 6, 2011

Summer Dah Nak Habis.

 

Cuti summer dah nak habis. Banyak benda yang akan aku rindu kat sana nanti. Keluarga, sahabat dan makanan kat Malaysia. Haha.


Seriously, rasa macam nak patah balik masa je time mula sampai Malaysia hari itu. (I wish I could). Masa berlalu cepat sangat. Banyak benda nak buat sebenarnya. To tell the truth, I had a very difficult life in United States or to be precise, in Stevens. I have to adapt with the new environment. Berjauhan dengan family dan sahabat. Alhamdulillah, di sana ada juga hamba Allah yang sering membantu aku dalam kesusahan. Selebihnya, I would say they’re just being too selfish and arrogant. Most of the time I work alone. Bekerja seorang amat payah bagi aku. I need someone that can assists me in my study and my relationship with Allah.

Aku tak tahu aku boleh dapat sahabat kat sana atau tidak. Kalau kawan je ramai tapi…(malas nak taip) nak buat apa. Mungkin Allah dah makbulkan doa aku, alhamdulillah sahabat aku di INTEC atau kawan sebilik aku di Cendana akan fly ke Stevens. Harap-harap everything will change dan semua akan menjadi bertambah baik.

Reason aku nak balik full summer ini pun sebab nak release kan stress aku setelah 1 tahun belajar kat sana. Aku kalau boleh nak gunakan masa sepenuhnya dengan keluarga dan sahabat. Rasa sedih pula bila akan tinggalkan mereka semua sekali lagi.

Dekat Malaysia ini, aku cuba jumpa sahabat aku yang dah lama aku tak jumpa. Macam-macam cerita aku dengar dari mereka. Rasa seronok dapat jumpa kawan lama yang rapat waktu sekolah dulu. Semuanya masih sama. Tak banyak yang berubah. Happy sikit aku bila dapat jumpa diorang atleast before aku fly Stevens balik.

Dalam jumpa-jumpa orang, aku ada juga jumpa seorang kenalan aku time sekolah dulu. Dahulu dia bukanlah seorang yang baik. I would say dia nakal lah. But now he’s totally changed. Dah macam ustaz dah. I think maybe dia masuk tabligh. Well, good for him lah. Atleast dia berubah kepada yang lebih baik.

Ada juga yang aku mungkin tak sempat jumpa before aku fly balik. Dulu pernah rapat, tapi sekarang masing-masing dah macam orang asing. Tak tahulah apa yang dah berlaku. Maybe dia dah jumpa kawan baru yang lebih baik kot atau I’m not qualified enough untuk jadi dia punya kawan lagi. 

Biasalah, manusia ini kalau dah dapat apa yang dia nak, mana nak ingat benda lain. Bila susah, barulah teringat kawan. (I need explaination, kalau senyap macam ini, macam-macam speculation boleh jadi. Kalau dah sombong, cakap sombong. Kalau tak suka kawan dengan aku because of my physical, cakap je. Kalau tak nak kawan dengan aku sebab we’re not in the same field of study and you just nak kawan dengan orang ‘seangkatan’ dengan you sahaja, tell me. Kalau you’re doing this because you want to be closer to Allah swt, tell me. (Tapi pada mulanya aku fikir macam itu juga. Gembira juga. Tapi lama kelamaan, benda itu macam jadi lain je. So, I don’t think so.) Correct me if I’m wrong.

Banyak pula aku tulis hari ini, rasanya cukuplah kot. Kalau ada lagi nanti aku sambung. Terima kasih sahabat yang sentiasa bersama aku waktu susah dan senang. Segala puji bagi Allah swt kerana telah beri aku keluarga dan sahabat yang baik.
 
    

No comments:

Post a Comment